Publikacja określana mianem bibli francuskiej ceramiki !
Książka "Französische Kunst-Keramik 1860–1920" wydana przez Wasmuth Verlag to wyjątkowe i kompleksowe kompendium wiedzy na temat francuskiej sztuki ceramicznej z okresu od 1860 do 1920 roku. Jest to dzieło, które z powodzeniem może przyciągnąć koneserów zainteresowanych antykami, sztuką oraz ceramiką, nawet jeśli różnica językowa wydania może wydawać się barierą.
Poniżej przedstawiamy rozbudowany opis tej publikacji, której kilka sztuka można kupić w polskim sklepie z antykami Antyczek.pl
Stron: 576
Oprawa: Twarda w obwolucie
Wymiary: 24,5 x 31 cm
Cena wydawcy 129 Euro
Waga publikacji: 3,875 ram, czyli niemal 4 kilogramy wiedzy!
Dostępne ostatnie sztuki oryginalnego nakładu. Książki nowe - mogą posiadać drobne ślady magazynowania i przesyłek.
Bogate ilustracje to jedna z głównych zalet książki "Französische Kunst-Keramik 1860–1920"
Książka zawiera około 1200 znakomitych kolorowych ilustracji obiektów oraz historycznych fotografii, które prezentują wyjątkowe dzieła sztuki ceramicznej. Ilustracje te są nie tylko piękne, ale również stanowią cenne źródło wiedzy dla kolekcjonerów i miłośników ceramiki, umożliwiając im wizualne porównanie i identyfikację posiadanych wyrobów.
Leksykon obejmuje wielu autorów i wytwórni cermiki artystycznejz Francji:
Publikacja oferuje ponad 550 szczegółowych biograficznych i historycznych wpisów dotyczących ceramików, ich warsztatów i współpracowników, projektujących malarzy oraz rzeźbiarzy. Zawiera również historie manufaktur i fabryk, a także informacje o galeriach, domach handlowych, wystawach i salonach. To bogactwo informacji sprawia, że książka jest nieocenionym źródłem wiedzy o różnorodności twórców i ich pracowni.
Unikalna wiedza dla amatora ceramiki i profesjonalnego marszanda
Dzieło jest określane mianem "Biblii" francuskiej sztuki ceramicznej, oferując kompleksowy przegląd artystycznych i technologicznych rozwojów, od retrospektywnych stylów po szczyt Art Nouveau i trwające poza epokę Art Déco. Zawiera również niemal 100 szczegółowych wyjaśnień ważnych terminów technicznych i artystycznych, co czyni ją niezastąpionym źródłem wiedzy dla badaczy i entuzjastów.
Wspaniałe wydanie o farncuskiej ceramice:
Książka została wydana w twardej oprawie z obwolutą, co dodaje jej prestiżu i sprawia, że jest ona również pięknym pomysłem na wyszukany prezent.
Format 24,5 x 31 cm podkreśla wielkoformatowe ilustracje i sprawia, że jest to zarówno praktyczne narzędzie badawcze, jak i wspaniały album.
Możliwość porównania posiadanych wyrobów to kolejny atut!
Dla kolekcjonerów i właścicieli antyków, książka ta stanowi nieocenione narzędzie do identyfikacji i porównywania posiadanych wyrobów ceramicznych z bogatym katalogiem dzieł z epoki. Dzięki temu mogą oni lepiej zrozumieć wartość i pochodzenie swoich kolekcji.
Dlaczego warto zainwestować w drukowaną wiedze o zabytkowej ceramice?
Klienci antykwariatu Antyczek.pl, poszukujący nie tylko unikatowych przedmiotów, ale również głębokiej i fachowej wiedzy na ich temat, znajdą w tej książce niezastąpione źródło informacji. Pomimo bariery językowej, wartość merytoryczna i wizualna tej publikacji przemawia sama za siebie, czyniąc ją atrakcyjnym zakupem dla każdego pasjonata sztuki ceramicznej. Wraz z rozwojem tłumaczy na komórkach, użytkwoanie tej ksiażki nie powinno sprawiać problemu.
Opis wydawcy:
Okres między 1860 rokiem a początkiem I wojny światowej jest obecnie uznawany za szczytowy moment w historii europejskiej, a w szczególności francuskiej ceramiki. Nazwy własne i miejscowe takie jak Palissy, Oiron, Imari czy Isnik symbolizują różnorodne europejskie wzorce oraz inspiracje czerpane z obcych kultur. Terminy takie jak orientalizm, japonizm i secesja wskazują na niezależne przetworzenie tych wpływów, a pojęcia takie jak barbotina, pâte-sur-pâte, emalia matowa, miękki gres czy szkliwo kryształowe reprezentują bogactwo własnych odkryć.
Ten podręcznik francuskiej sztuki ceramicznej z lat 1860–1920 oferuje w swoim wstępie zwięzłe przedstawienie artystycznych i technologicznych rozwojów, od retrospektywnych stylów w drugiej połowie XIX wieku, przez szczyt secesji, aż po jej wpływy przetrwające epokę art déco. Główna część zawiera alfabetycznie ponad 550 szczegółowych biografii i historii dzieł ceramików, ich współpracowników oraz projektujących i wykonujących malarzy i rzeźbiarzy, historie warsztatów, manufaktur i fabryk, a także informacje o galeriach, domach handlowych, wystawach i salonach; do tego dochodzi prawie sto szczegółowych wyjaśnień ważnych terminów. Około 1200 kolorowych ilustracji obiektów i historycznych zdjęć dopełnia obrazu.
Termin "sztuka ceramiczna" jest rozumiany w szerokim sensie. W związku z tym uwzględniono również wielkich producentów, często pomijanych lub całkowicie brakujących w dotychczasowej literaturze, takich jak Manufacture de Porcelaine Charles Pillivuyt czy G.D.V. Bruère, i pomimo czasowych ograniczeń wskazanych w tytule, szczegółowo omówiono również producentów takich jak Denert & Balichon, Méténier czy Faïencerie Héraldique de Pierrefonds, którzy popularyzowali styl secesji i jego formy długo krytykowane, aż do połowy wieku. Reprodukcja katalogu z Pierrefonds i spis numerów modeli Denbac umożliwiają czasowe umiejscowienie większości odpowiednio oznaczonych obiektów.
Książka nie tylko podsumowuje dotychczasową wiedzę, ale również dostarcza wiele nieznanych dotąd informacji na temat znanych i mniej znanych postaci, takich jak Henri Amirault, Eugène Collinot, Théodore Deck, Edmond Lachenal, Clément Massier czy Optat i Paul Milet. Do tego dochodzą liczne nowe odkrycia – na przykład rozwiązanie pseudonimu Henry-Léon Robalbhen, pełna historia Ateliers de Glatigny czy biografia, w tym dokładne daty życia, tajemniczego ceramika i artysty szklarskiego Amédée de Caranzy.
Dla obszernego zbioru ilustracji wykorzystano reprodukcje przeważnie niepublikowanych dotąd obiektów z wielu publicznych i prywatnych kolekcji. Dzięki temu możliwe było uwzględnienie nowych nazwisk oraz dotąd mało znanych lub nieznanych aspektów twórczości znanych artystów, warsztatów i manufaktur, takich jak prace z barbotiny Léona Pointu, kamionki z japonizującymi szkliwami przelewowymi Clémenta Massiera czy prace z ostatnich lat manufaktury Théodora Decka. Zestawienie znaków i sygnatur oraz bibliografia dopełniają dzieła.
Niniejsza publikacja jest skierowana do wszystkich zainteresowanych sztuką użytkową, a w szczególności artystyczną ceramiką z okresu historyzmu i secesji. Bogactwo nowych danych biograficznych i firmowych, informacje o technologii ceramicznej tamtych czasów oraz przyporządkowanie i czasowe umiejscowienie obiektów czynią ją nie tylko kompendium dla naukowców, ale również niezbędnym narzędziem dla kolekcjonerów i miłośników.